Monday, July 8, 2013

Cerita lawak#1

Tetibe aku teringat  satu cerita lawak ni...mmg serius lawak...
tp versi ngekngek sikit...nak tau x??
xnak tau pun aku nk bgtau jugak...dah kate kalau benda best kan elok di share ramai2..
baru afdal..kan2...hehe

alkisah ni mmg realiti...benar2 terjadi kat aku...
ok...dimulakan cerita...dulu aku ada kerja kat satu restoran makan..
of coz..be a waitress u oalls..
biasa la..lepasan spm..nak cari duit poket macam ni la..

satu hari tu...ada la sekumpulan brother ni...
dipendekkan cerita..brother2 ni semua keje kat kedai sebelah...selang 2 kedai dari tempat aku kerja tu...
mmg da kenal la kan...tapi xtau nama pun...
#mmg xde keje nak amik tau nama dorang

ok...dan bile dorang datang..aku as a waitress kene la amik order kan...
so...pergi la jugak walaupun terpaksa...

bro1 : dik...bagi yang macam biasa la...
*yg brother ni mmg selalu order...siap suruh delivery kat kedai dia lagi...

bro2 : dik..ari ni apa menu special?xnak berat2 nanti gemuk...
aku : baru sedar ke??
      (opps...ni aku cakap dalam hati...giler nak cakap...xpasal2 makan kaki la   jawabnya) 
        ari ni menu macam biasa la..xde yg special sangat pun...
bro2 : ok...dik..bagi ketam butter la...

dah amik order...aku p la hantar kat dapur...
bg kat tukang masak....opps...ketam pulak xde....
kene ke depan balik bgtau bro tu...

aku : hmm...sorry..ketam ari ni xde la...boleh tukar lain x?
bro2 : xde pulak..hmm...apa yang ada?
aku : udang ke?
bro2 : ala...xnak...udang da selalu makan...
bro3 : amik lala la wei....
bro2 :aaa....dik bg lala la...masak masam manis...

aku pun p la dapur...n one more time...lala pun xde...adoii..kene ke depan lagi la ni
belum sempat aku cakap..

bro2 : haa...jgn cakap lala pun xde
aku : "senyum je"
bro2 : ala...semua xde ni...habis tu nak makan apa ni...
bro3 : knp wei?lala xde? apa ni dik semua xde...lala xde bagi kiki la...
aku : aaa??otak tengah nk hadam lawak dia ni...

hahahahahaha...nampak x brother tu pnye loyer buruk...aku yg kat situ nasib baik x tersembur...

lastly...nak tau pe yg bro tu order??
akhirnya dia order nasi goreng cina xnak sayur...adoii...kata nak kurus tp malam2 mkn nasi...xmkn sayur pulak...oppss...

klaka x?
xklaka??do i care??  haha


No comments:

Post a Comment